Transport w Norwegii
Państwa skandynawskie wyróżniają się w Europie czystością miast, wysoką stopą życia i przywiązywaniem dużej uwagi do kwestii bezpieczeństwa obywateli. Owo bezpieczeństwo dotyczy nie tylko porządku publicznego, niemniej jednak również zasad ruchu drogowego, za łamanie których na przykład władze Norwegii przewidują wysokie kary. Nie oznacza to jednak, że na terenie tych krajów nie jest rozwinięty transport. Wręcz przeciwnie. Norwegowie mogą pochwalić się jedną z najlepszych międzynarodowych sieci transportowych. Co ciekawe niezwykle wielokrotnie kadrę kierowców stanowią tam osoby z Europy Środkowej, w tym Polacy. Jednym z głównych warunków, jaki należy spełniać, żeby wziąć udział w rekrutacji na stanowisko kierowcy, jest kapitalna znajomość języka norweskiego. Wbrew pozorom nie jest to takie uciążliwe, bowiem nauka norweskiego przychodzi cudzoziemcom bardo szybko. Poza językiem kolejnym znaczącym kryterium jest też orientacja w Europie. Dobry kierowca spedycyjny powinien choć w minimalnym stopniu znać topografię większych miast europejskich.
Należy pamiętać, że transport to specyficzna branża, w jakiej liczy się terminowość. Zatem też właściciel firmy spedycyjnej nie może pozwolić sobie na jakiekolwiek opóźnienia związane z tym, że kierowca zabłądził na trasie. Nieraz w trakcie rekrutacji kierowców dokonuje się jeszcze testów geograficznych. Znajdują się w nich pytania w szczególności związane z lokalizacją niektórych miejsc. Dodatkowym atutem kierowcy międzynarodowego będzie znajomość przepisów drogowych, które obowiązują w poszczególnych państwach. Pomimo tego, że na terenie krajów Unii Europejskiej przepisy są standaryzowane, to w niektórych stolicach należy jeździć nieco inaczej. Nie ulega wątpliwości za takie umiejętności transport w Norwegii odwdzięcza się należytym wynagrodzeniem. Kierowcy samochodów ciężarowych nie mogą narzekać na własne zarobki, które średnio wynoszą około 8 tysięcy miesięcznie. Od tych kwot trzeba jednak odjąć pieniądze, które pracownik musi wydać na wyżywienie i inne dodatkowe wydatki.
Należy pamiętać, że transport to specyficzna branża, w jakiej liczy się terminowość. Zatem też właściciel firmy spedycyjnej nie może pozwolić sobie na jakiekolwiek opóźnienia związane z tym, że kierowca zabłądził na trasie. Nieraz w trakcie rekrutacji kierowców dokonuje się jeszcze testów geograficznych. Znajdują się w nich pytania w szczególności związane z lokalizacją niektórych miejsc. Dodatkowym atutem kierowcy międzynarodowego będzie znajomość przepisów drogowych, które obowiązują w poszczególnych państwach. Pomimo tego, że na terenie krajów Unii Europejskiej przepisy są standaryzowane, to w niektórych stolicach należy jeździć nieco inaczej. Nie ulega wątpliwości za takie umiejętności transport w Norwegii odwdzięcza się należytym wynagrodzeniem. Kierowcy samochodów ciężarowych nie mogą narzekać na własne zarobki, które średnio wynoszą około 8 tysięcy miesięcznie. Od tych kwot trzeba jednak odjąć pieniądze, które pracownik musi wydać na wyżywienie i inne dodatkowe wydatki.